Andra Körlektionen!

Hade min andra körlektion i torsdags. Va inte nervös innan som jag va förra veckan när jag hade första lektionen. Kommer ihåg att jag fick ställa in sidospeglarna på första lektionen och det syntes nog att jag va nervös för jag darrade. ;) hehe
 
På första lektionen fick jag köra mot prästängen och backa runt hörn. Sen åkte vi mot OK och där svängde jag höger i rondellen och sedan vänster efter gamla milko eller Beijer heter det väl där. Där kollade han om jag hade koll på högerregeln antar jag innan jag fick svänga upp till Brante backe och testa dragläge i uppförsbacke. Det va inte det allra lättaste att stå helt still med bara kopplingen uppe. Efter det fick jag åka upp vid vågen och där va det också en massa högerregel mot stan.  Fick svänga höger vid Timmys och sedan vänster och förbi systembolaget.
 
Har Morgan som körlärare på Arvika Trafikskola och han är jättebra! :)
 
I torsdags fick jag öva på högerregeln och att jag måste lägga i ettan om det är dålig sikt för det gjorde jag inte på första lektionen. Det är stor skillnad att köra dieselbil för den är mycket segare. Som hemma kan jag köra på tvåan i korsningar med högerregel och skymd sikt men det kan jag inte göra med deras bilar för då går bilen hackigt. Även placering på enkelriktad väg och vilken sida jag ska hålla mej på fick jag också öva på.
 
Hann med två fickparkeringar också och det var inte det lättaste. Morgan frågade om jag hade fickparkerat förut och då sa jag ett par gånger, en gång då rattade pappa åt mej och andra gången stod jag i rutan längst fram så det va inte direkt fickparkering. Jag sa också att jag skulle vilja lära mej att fickparkera och Morgan sa att vi brukar inte börja med fickparkering i vanliga fall utan med vanlig parkering men att vi kunde testa det. Han förklarade bra va jag ska tänka på när jag fickparkerar och va jag ska ha som "riktmärke" för att hamna rätt i rutan. :)
 
Va även hos Caroline med en nalle och tände ett ljus. Saknar dig syster<3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefin

Carpe Diem!

RSS 2.0