Halkbanan!

Fan va kul det va med halkbanan! :) bra att få träna körning i halka och att få tvärnita med- och utan ABS-bromsar. Första gången jag åkte med ABS:en urkopplad så kopplade det inte att jag skulle släppa bromsen för att kunna väja unnan för konen så jag körde över allt som va. ;) hehe andra gången släppte jag bromsen för kort stund så jag fick en liten sladd och hamnade på den torra asfalten. Men tredje gången gick det bra, dock blev bromssträckan rätt lång.
 
Det är ju som Wille sa att dom vill att vi ska få prova på att bromsa och väja undan utan ABS så att vi tänker på det om vi kör en bil utan ABS. Jag kände mej riktigt kass i början alltså. Dom andra två killarna  tror jag hade kört på isen innan så dom va ju betydligt bättre än mej. Wille sa det i bilen på väg dit att det är meningen att vi ska få dåligt självförtroende och misslyckas, det är ju lite därför som vi åker dit.
 
Har suttit och gjort teori på körskolan 4 dagar denna veckan så har tillbringat 10 timmar där ungefär och på den tiden har jag klarat dom 4 faserna A,B,C och F och även 2/3 av repetitionen. Så nu har jag bara 1/3 kvar av repetitionen + sammanfattningen och ett slutprov. Tycker det är väldigt bra att sitta vid datorn och göra frågorna för det lär jag mej mest på. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefin

Carpe Diem!

RSS 2.0